Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Template

Powered by Blogger

Saturday, July 4, 2009

Mencari sesuatu yang pasti

Dunia semakin hari semakin kejam,jadi bukanlah kejam sangat macam hitler tapi meneruskan kelangsungan hidup.Kelangsungan hidup nie perlu bertindak secara efektifnya agar seiring dengan peredaran masa.

Orang hari sibuk memperkatakan apa itu 'kegawatan ekonomi'.apa tu?mende nie macam racunlah dalam isu hari ini.seorang ahli psikologi memperkatakan bahawa itu adalah gimik atau kecoh yang ditimbulkan oleh pihak yang merasakan tidak senang dengan kehidupan yang mudah ini.
prihatinnya isu ini macam takder jalan penyelesaiannya.

Tentang isu minyak mentah dari bumi macam api dalam sekam ajer.akibat dari mende nie segala macam benda keperluan harian makin menyendatkan penduduk malaysia ini.Naikkan harga mengejut?kira macam eksperimenlah kira..tapi ujikaji apanya macam orang atasan tak fikir.pakar ekonomi malaysia nie kurang berfikir kot..takperlah biar maju.

ok ok dah melalut polak sampai isu semasa polak...ok ok. aku nak ceritakan bahawa mencari sesuatu yang pasti adalah mencari benda itu di depan mata..kehidupan aku nie adalah untuk mencari kebebasan kewangan.kalau kerja gaji engineer Rm 3k pon adakah itu di namakan sebagai kebebasan kewangan?sebenarnya tidak.kerana dia tidak belajar hukum kira2 duit.gaji habis gitu aje.menariknya perkara nie..

mencari kepastian mesti ade jalan penamatnya..adakah hidup ini pasti?tah tak pasti lagilah...
ok.sampai di sini coretannya..

1 comments:

Anonymous said...

minyak?? bab sedih woo..hari ni start rege naik.. waaaaaaaaaaaa

Post a Comment